Nordic walking jest doskonałą alternatywą dla osób, które chcą schudnąć, wymodelować sylwetkę, a przy okazji zadbać nieco o zdrowie. Najlepszą jego cechą jest to, że marsz (bądź bieg – to w przypadku osób zaawansowanych) można idealnie dopasować do kondycji organizmu, a co najważniejsze nordic walking jest też sportem polecanym dla osób, które mają bardzo ograniczone możliwości uprawiania aktywności fizycznej z uwagi na istniejące choroby. Nawet osoby o dużym stopniu otyłości mogą bez problemów maszerować z kijkami dostosowując długość treningu do własnych możliwości, które z czasem bardzo dynamicznie rosną.

Nordic walking a odchudzanie
Ćwiczenia, którymi katujemy się na siłowniach czy w klubach fitness odbywają się zawsze w tym samym otoczeniu. Bardzo łatwo o nudę i zniechęcenie. Nordic walking jest sportem dla osób nie cierpiących nudy – spacerując zawsze znajdujemy się w nowym (bo zmiennym) środowisku, ale nie to decyduje o przydatności tego sportu. Odchudzanie, w tym odchudzanie brzucha, polega na spaleniu tkanki tłuszczowej i wbrew pozorom nie są potrzebne tabletki odchudzające. Do tego zjawiska przyczyniają się głównie ćwiczenia aerobowe, czyli takie, w trakcie których mięśnie pracują w warunkach odpowiedniego natlenienia. W tym samym czasie dość intensywnie pracuje też układ krążenia i układ oddechowy. W zależności od intensywności spaceru możemy spalić od kilku do kilkuset kalorii w ciągu godziny – to cel, o którego realizację naprawdę warto się pokusić.

Modelowanie sylwetki
Nordic walking angażuje więcej mięśni niż zwykły spacer, de facto w trakcie treningu pracują praktycznie wszystkie grupy mięśni począwszy od ramion przez cały tułów po nogi. Tkanka tłuszczowa spalana jest więc równomiernie, a przy okazji poszczególne partie mięśni są wzmacniane i modelowane przez trening. Trenując nordic walking nie zniwelujemy co prawda dysproporcji wynikających z różnicy w masie poszczególnych mięśni (do tego celu nadaje się w zasadzie tylko i wyłącznie trening siłowy), ale posiadacze proporcjonalnych sylwetek z powodzeniem poprawią rzeźbę całego ciała, nie tylko nóg.

Efektywność odchudzania
Nordic walking jest efektywny wtedy, gdy marsz wykonujemy prawidłową techniką. Im lepsza technika tym większe osiągnięcia. Nad techniką warto popracować bowiem wszelkie błędy prowadzą nie tylko do zmniejszenia efektywności treningu, ale mogą też skutkować utrwalaniem złych nawyków, które mogą prowadzić do powstania wad postawy, a przy intensywnym treningu staną się czynnikiem kontuzjogennym. Nordic walking jest lepszy niż najlepsze tabletki na odchudzanie.